Laos dag 5 t/m 8 - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Lisa - WaarBenJij.nu Laos dag 5 t/m 8 - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Lisa - WaarBenJij.nu

Laos dag 5 t/m 8

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

18 Juli 2015 | Laos, Luang Prabang

15/7 dag 5
Gisteravond zijn we lekker uiteten geweest en daarna bij een fontein lekkere cocktail gedronken met heerlijke livemuziek op de achtergrond. Wat was dat bandje goed! Vanmorgen vertrokken met de bus van viantiene naar Vang Vieng of hoe je al die plaatsnamen ook schrijft haha! Een rit van 4 uur waarbij je door allemaal dorpjes en natuur heen kwam. Gestopt op de vismarkt. Best grappig ieder kraampje verkocht praktisch hetzelfde dus je kon ine mine mutten doen bij welk kraampje t ging kopen. Ook nog rubberbomen gezien, een deel van het boomschors was er dan afgehaald en dan kwam er rubber uit de boom. Tijdens de rit zag je dat je steeds dichter bij de natuur kwam en er meer heuvels kwamen. In dit gedeelte van Laos kennen ze geen snelwegen en gingen we over alle dorpsweggetjes. Aangekomen bij het hotel lekker geluncht en daarna ben ik wezen tuben. Dat is met een band over de rivier. Echt zo mooi uitzicht!! De bergen kwamen uit t niet uit de grond zetten en niet zoals in Oostenrijk dat het oploopt. Toen we terug kwamen in het hotel lekker gedoucht want t water was best wel vies. Na het opfrissen was het plan om lekker naar t dorpje te gaan en daar te eten. Niet wetende dat het onwijs hard ging regenen, zelfs voor NL begrippen wad het bizar. Toen maar lekker gegeten bij het hotel naast ons. Na het eten was t droog en zijn we toch even naar boven gelopen. Eben wat winkeltjes gepakt en met toen heerlijk een uur laten masseren. Wat was dat heerlijk!! Nu heerlijk slapen. Xx

16/7 dag 6
Vandaag eigenlijk niet een bijzondere dag. De hele dag in de bus gezeten(8 uur) om naar de volgende plaats te komen en het was maar 180 km. We gingen we door alle bergen heen met echt geweldig uitzicht! Bij aankomst in het hotel hebben we even opgefrist en zijn we richting centrum luang pabang gelopen ( het plaatsje waar we zitten). Daar was een night market en hebben we in een heel schattig verlicht steegje gegeten. Jammer dat t eten dit keer niet zo lekker was, maar de sfeer was super. Daarna nog even een lokale kroeg in geweest met allemaal loaitiaanse mensen, dat was heel leuk om ook mee te maken. Nu lekker slapen om morgen weer uitgerust aan d'r nieuwe dag te beginnen!

17/7 dag 7
Wat was t gaaf vandaag. We zijn bij de watervallen geweest. Het was zo mooi dat t bijna nep was! Daarna ook nog de berg beklommen en bij het begin van de waterval gezwommen, echt prachtig! En vanavond lekker aan de rivier gezetten en daar gegeten. We hebben op z'n loaitiaans gebarbecued. Er staat een soort ijzeren beslagkom op z'n kop met gaten erin, je kon dan op het ronde gedeelte vlees of vis bakken en in de rand eromheen zat water waar je de groente in kon koken! We zatrn daar met allemaal locale lao's echt onwijs leuk! Vandaag kwam ik er ook achter dat ik al een week weg ben! Wat gaat dat snel zeg, 1:3 is gewoon al voorbij. Ik ga nog even lekker relaxen!

18/7 dag 8
Zo dat was vroeg vanmorgen om half zes gingen we kijken naar de monikken, wel een heel mooi gezicht! Maar jemig wat kunnen toeristen asociaal zijn zeg. Gewoon een deksel van de bak van een monnik aftrekken terwijl die jongen m gewoon tegenhoud. Daarna ben ik ze bergen in geweest en tussen alle bomen doorgeslingerd (zipline) dat was zo gaaf lekker in de natuur lekker rustig en zo mooi. Daarna ook nog olifantje gezien. Nu lekker op tijd naar bed om morgen een boottocht te maken richting de grens van Laos en Thailand. Dikke kus

• 18 Juli 2015 - 18:09

Opa En Oma Wille:

Lieve Lisa .
    wat maak jij leuke dingen mee en laat je ons meegenieten je doet het hardstikkegoed wij zijn trots op jou, geniet er maar lekker van
    lieve groeten van ons . dikke kus

• 18 Juli 2015 - 21:55

Ria :

Hoi lisa, wat een leuke verslagen en wat maakt je mooie en leuke dingen mee. Op naar je twede week en geniet er maar van.

groetjes Ria

• 19 Juli 2015 - 10:44

Laura & Thijs:

Hoi zusje!

Wat een gave verhalen en avonturen allemaal!
    Heel leuk om te lezen dat je het zo naar je zin heb.
    Heel veel plezier lieverd!

Kusjes van ons!